1980-*

      Začátkem roku 1980 představil Fiat nový malý vůz, jehož karoserie byla navržena Giugiarem. V nabídce byly zpočátku dvě pohonné jednotky, jejichž síla se přenášela na přední kola. První z nich byl vzduchem chlazený agregát o objemu 652ccm (30hp) pocházející ze 126, druhý pocházel ze 127 a s 903ccm dával 45hp. V roce 1982 byla nabídka obohacena o jednotku s 843ccm (34hp), která pocházela z 850.

      Na Pařížské motorshow v roce 1982 byla představena Panda Super. Široká škála menších úprav byla doplněna menšími korekcemi vzhledu. V nabídce se také objevila 5° převodovka. O rok později vyjela Panda 4x4. Mechanické části pohonu všech kol byly vyvinuty rakouskou Steyr-Puch, motor 965ccm (48hp) pocházel z Autobianchi A112. Od roku 1984 se mřížka chladiče s logem Fiatu více přizpůsobila stylu, který automobilka používala až do 2. polovony 90. let.

      Faceliftem prošla Panda v roce 1984. Pod kapotu se přestěhovaly moderní motory FIRE s elektronickým vstřikováním paliva o objemech 769ccm (34hp) a 999ccm (45hp resp. 50hp v modelu 4x4). Na zadní nápravě nahradila původní listová pera tuhá náprava s vinutými pružinami (kromě 4x4). O něco později byla představena varianta s 1301ccm dieselem pocházejícím ze 127, ale vyladěným na 37hp. Další rok byla uvedena na trh Panda Young s motorem bez el. vstřik. 769ccm (34hp). Litrový motor začal být doplňován o katalyzátor.

      V roce 1990 byla představena dvoudveřová Panda Elettra. Ta byla vybavena elaktromotorem o výkonu 18hp. Baterie, které zabraly všechno místo za zadními sedadly, také významě zvýšily hmotnost vozu (1150kg oproti původním 680kg), což si vynutilo jiné odpružení a účinnější brzdy. V roce 1992 byl výkon motoru zvýšen na téměř 24hp a mírně byla snížena váha.

Fiat Panda

      V roce 1991 prošla Panda dalším faceliftem. Objevila se Panda Selecta s motorem 1108 fire (50hp), převodovkou CVT a třícestným katalyzátorem. Tento motor v následujícím roce nahradil litrovou jednotku v modelu 4x4.

      Zatím poslední změny prodělala Panda v roce 1994. Motor 769ccm byl odstraněn z nabídky, objem 903ccm byl zredukovám na 899ccm a všechny modely začaly být vybaveny motory s el. vstřikováním paliva a katalyzátorem.

      Panda se též vyráběla jako kabriolet a van se zaslepenými zadními okny a jakousi "budkou" místo zadních dveří.

Fiat Panda Elettra
Mk 1
  • 652ccm (30hp)
  • 843ccm (34hp)
  • 903ccm (45hp)
  • 965ccm (50hp) 4x4
Mk 2
  • 769ccm (34hp)
  • 769ccm (34hp) ie
  • 999ccm (45hp) ie (cat.)
  • 999ccm (50hp) ie 4x4 (cat.)
  • 1301ccm (37hp) diesel
Mk 3
  • elettra (18hp)
  • 1108ccm (50hp) ie CVT
  • 899ccm (45hp) ie cat.
  • 999ccm (45hp) ir cat.
  • 1108ccm (50hp) ie cat.
Fiat Panda

      Výroba klasické Pandy zkončila po 23 letech v roce 2003. Počítadlo vyrobených kusů se tehdy zastavilo na čísle 4.491.349, čímž se Panda stala 3. nejúspěšnějším italským vozem v historii. Jejím nástupcem se stal vůz představený na Ženevském autosalonu 2003 jako Fiat Gingo. Kvůli připomínkám automobilky Renault (fonetická příbuznost s Twingem) však tento nový vůz přijal staronové jméno - Fiat Panda.


Fiat Panda - Internetové adresy

Fiat Panda - Zkušenosti

Fiat Panda - Články